Bu Blogda Ara

9 Nisan 2020 Perşembe

Yeni Toyota Corolla

Yeni Araba Yeni Toyota Corolla

Uzun yıllar sonra yeniden merhaba
2011 yılında bir heyecan ile başladığım blog yazarlığına hayatın akışının farklı yönlere sürmesinden dolayı devam edememiştim, Şimdi tekrar yazmaya , insanlar tecrübelerimi yaşanmışlıklar üzerinden anlatmaya ve belki de hep 1 adım önde olmalarına katkı sağlamak için karar verdim.
Çünkü bilmediğimiz her konuda ilk yapmak istediğimiz bilmek oluyor. Bilmek içinde araştırma yapmak istiyoruz. Güvenilir kaynak bulmak ise bu konuda en büyük dezavantaj olarak karşımıza çıkıyor.

1.numaralı kural elbette güvenilir kaynaklardan bilgi edinmek olmaldır. Bunun içinde google sağolsun blog yazarlığında zaten yeterince sağlam bilgiler ışığında izin verdiği için bu yazıların güvenilir olduğunu düşünüyorum. Ama burada şöyle bir tespit yapmakta fayda olacaktır. Blog yazarlarıda yüksek oranda kendi bilgi ve düşüncelerini paylaştıkları için bunları okudukça kendi kararlarımızı kendimizin vermesi gerektiği gerçeğidir. Yani yazılanlar bizler için bağlaycı hükümler olmamalıdır. Benim yazdıklarımda bir kurum , kişi veya olguları kişisel olarak değerlendirmedir ve kimse için bir yatırım kararı veya bağlayıcı bir özelliği yoktur olmamalıdır.

Bu girizgahtan sonra gelelim konu başlığımıza

Yıllarca hayal kurarsınız bir evim bir arabam olsun diye bunun içinde uzun yıllar çalışırsınız. Çalışmanızın karşılığında elde ettiğiniz birikiminiz artık sizin gözünüzün nuru gibidir. Ve bunun boş yere harcanmasına yada yok olup gitmesine tahammülünüz yoktur. Çok ince eleyip sık dokursunuz. Benimki de tam öyle oldu işte.
2013 yılında ilk kez ikinci el bi araba aldıktan sonra bu arabamı satım 2014 model başka bir araba almıştım. Aldığım bu arabayı 2019 yılında satıp hayallerime kavuşabilmek için ilk kez 0 km bir araba almak için araştırmalarıma zaten uzun yıllardır başlamıştım ama iyici hız verdim. Arabası geçen 3 aylık bir zaman dilimi sonunda kararımı Toyota Corollo olarak verdim.

Her tecrübemde sabit olduğu gibi burda da çok sabit olarak ortaya çıkan gerçek şu ki, araba almak kolay ama seçmek zordur. Onun hız, bunun devri, onun arıza oranı, bunun servis bakım maliyeti, onun km de harcadığı yakıt, bunun vergisi falan der karşılaştırır durursun.
Benim için bu aşamada ve içinde bulunduğumuz zaman diliminindeki ekonomik koşulları dikkate aldığımda en önemli kriter araçların Servis arıza oranlarıydı ( SAO ) bu bakımdan yaptığım gerek İnternet siteleri araştırmaları , gerek birebir bayi ve galeri gezmelerinde gördüğüm ve duyduklarımdan yola çıkarak şunu net bir şekilde ifade edebilirim ki, TOYOTA orta sınıf içerisinde Türkiye koşullarında Servis Arıza Oranları bakımından en iyi performansı gösteren araçların içerisindeydi. Tablo ve İnternet kaynağı doğrudan paylaşmak istemiyorum ( telif veya reklam amacı gütmemek için ) ama arama motorlarına "Arabalar için en düşük servis arıza oranı" yazıp bakarsanız neredeyse gireceğiniz tüm siteler bu bilgiyi doğrulayacaktır. Bir diğer sağlama yöntemi ile yakın çevrenizde bu marka arabası olan kişi veya onların tanıdıkların olanlardan alacağınız geri bildirimler olacaktır. Yakın çevremde bu markayı kullanan 5 kişi vardı ve hepsinden tam anlamı ile birer onay mesajı almıştım. Bende bunun sonucunda konfordan biraz taviz, yakıt ekonomisinden biraz taviz , servis bakım maliyetlerinden biraz taviz vererek Toyota Corolla almaya karar verdim.

Bu anlamda 3 aylık bir süre zarfından aracımı kullanıyorum. Aracı bayiden alma sürecim ile ilgili olarak ortaya çıkan gerek bayi gerek marka problemleri ayrıca paylaşacağım yani araba marka olarak ne kadar kaliteli ise satış süreclerininde bi o kadar kaliteli olması lazım. Bu hususa dediğim gibi bir sonraki yazımda değineceğim. Ancak şu aşamaya kadar almış olduğum Toyota Corolla 1,6 Vision Multidrive S aracımdan memnuniyet seviyem 10 üzerinden 8 seviyesindedir. Tabi bu fiyat /fayda ilişkisi dikkate alınarak yapılan bir değerlendirmedir. Genel değerlendirmeleri sonrasında detaylı olarak paylaşacağım.
Şimdilik hoşça kalın

Sevgiyle kalın
Sağlıcakla kalın....

1 yorum:

DERBYONLINE.DE dedi ki...

Toyota Marka araç alacaklara karar vermek için naçizane tavsiyem 👍🏽